თემატური გეგმები

თემატური გეგმა                                              II კლასი   

თემა: ბუნება
ავტორები:  გ.კვანტალიანი
გამომცემლობა:   ბაკურ სულაკაური
პედაგოგი:  რუსუდან ზაზაძე

N

თემა


მიზანი
მისაღწევი შედეგი

საათების რაოდენობა/
თარიღი


შეფასებ


1
I სხეული და აგებულება
ადამიანის სხეულის ზოგიერთი ნაწილის ამოცნობა და დახასიათება;
ადამიანის შეგრძნებებისა და მათი მნიშვნელობის გაცნობიერება
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია ადამიანის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
მოსწავლეს შეუძლია შეგრძნების 5 ორგანოს დასახელება და აღწერა
1/17.09.2018
განმავითარებელი


სხეული და მისი ნაწილები
2
გავუფრთხილდეთ სხეულის ნაწილებს
სხეულის მოვლისა და სისუფთავის დაცვის აუცილებლობის გაცნობიერება;
ზოგიერთი ჰიგიენური წესის შესახებ საუბარი და მათი დაცვის აუცილებლობა
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
1/21.09.2018
განმავითარებელი

3
 II ზრდა-განვითარება
ადამიანის ჯანმრთელობისთვის კვების მნიშვნელობის გაცნობიერება;
მცენარეული და ცხოველური საკვების განსხვავება;
ჭამის დროს პირადი ჰიგიენის წესების დაცვის მნიშვნელობის გაცნობიერება და კვების რაციონის შედგენა
ბუნ. II.2.
1/24.09.2018
განმავითარებელი

თუ გინდა, რომ ჯანმრთელი იყო
4
ჩვენ ვიზრდებით და ვიცვლებით
ადამიანის ორგანიზმის ზრდისთვის აუცილებელი პირობების დასახელება;
ადამიანის ზრდის პროცესის დამადასტურებელი ნიშნების მოყვანა;
ზრდის პროცესში მომხდარი ცვლილებების დაფიქსირება
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
1/28.09.2018
განმავითარებელი

5
III ვარჯიში და ჯანსაღი ცხოვრება
გააცნობიერეონ, რომ ჯანსაღი ცხოვრებისთვის საჭიროა ფიზიკური ვარჯიში;
შეადგინონ დღის რეჟიმი ისე, რომ გაითვალისწინონ ჯანსაღი ქცევები.
ბუნ. II.7.
1/1.10.2018

ჯანსაღი ქცევები და დღის რეჟიმი
6
ჩვენ გვიყვარს ვარჯიში
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ფიზიკურ ვარჯიშსა და სხეულის სიჯანსაღეს შორის პირდაპირი კავშირის დანახვა;
ფიზიკური ვარჯიშისადმი დადებითი დამოკიდებულების გამომუშავება.
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
1/5.10.2018
განმავითარებელი

7
IV ცხოველები: ფრინველები, ქვეწარმავ
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცოცხალი ორგანიზმების ძირითადი მახასიათებელების ჩამოთვლა,აღწერა;
ცოცხალი და არაცოცხალი საგნების გარჩევა
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა

1/8.10.2018

ცოცხალი და არაცოცხალი
8
ცხოველებიც იზრდებიან
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ორგანიზმების ზრდისთვის აუცილებელი პორობების გაცნობიერება;
ზრდის პროცესის დროს არსებული ცვლილებების აღწერა;
ზრდასრული ცხოველებისა და მათი ნაშირების შედარება.
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
1/ 12.102018.
განმავითარებელი

9
შინაური ცხოველები-ძუძუმწოვრები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შინაური ცხოველების ამოცნობა და დასახელება;
შინაური ცხოველების ნაშიერებია ამოცნობა და დასახელება;
ცხოველებისადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
ცხოველებთან ურთიერთობისას უსაფრთხოების წესების დაცვის აუცილებლობა.
ბუნ. II.2
ბუნ. II.4.
1/15.10.2018
განმავითარებელი

10
ტყის ნადირი
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყეში მობინადრე ზოგიერთი ნადირის და მათი ნაშიერის ამოცნობა და დასახელება;
შინაურ და გარეულ ცხოველებს შორის მთავარი განსხვავების გაცნობიერება

ბუნ. II.4. მოსწავლეს შეუძლია იმ ცვლილებების აღწერა, რომელსაც განიცდიან მცენარეები და ცხოველები სეზონების მიხედვით(ბეწვის ფერის ცვლა, ფოთოლცვენა...)
1/19.10.2018
განმავითარებელი

11
ეს ნაკვალევი რისია?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წიწვოვანი და ფოთლოვანი ტყეების გარჩევა და დასახელება;
ხის სახელის მიხედვით ტყის სახელის წარმოება(ნაძვი-ნაძვნარი...);
ზოგიერთი ნადირის ნაკვალევის ერთმანეთისგან გარჩევა;
დაკვირვებისა და კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარება
ბუნ. II.3. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა
1/22.10.2018
განმავითარებელი

12
ფრინველები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ზოგიერთი გარეული ფრინველის ამოცნობა და დასახელება;
ტყეში მობინადრე ფრინველის გარჩევა სხვა ფრინველებისგან;
ფრინველების გამრავლების თავისებურებების (კვერცხიდან ჩეკა) გაცნობიერება.
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
ბუნ. II.3. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა

1/26.10.2018
განმავითარებელი

13
მხოხავი ცხოველები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქვეწარმავლების ამოცნობა და დასახელება;
ცხოველებს შორის (ძუძუმწოვრები, ქვეწარმავლები, ფრინველები) მსგავსება-განსხვავების დაფიქსირება;
ცხოველთა გადაადგილების საშუალებებზე საუბარი.

ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
ბუნ. II.3. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა
ბუნ. II.8.
1/29.10.2018
განმავითარებელი

14
ტესტი 1


1/2.11.2018

15
V მცენარეები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის ძირითადი გარეგანი ნაწილების ამოცნობა და დასახელება;
სხვადასხვა მცენარის ნაწილებს შორის არსებული მსგავსება-განსხვავების დაფიქსირება.
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;

2/
5.11.18
9.11.18


განმავითარებელი

მცენარეები და მათი ნაწილები
16
რისთვის სჭირდება თესლი მცენარეს?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მსჯელობა და საუბარი მცენარეთა გამრავლების, კერძოდ, თესლით გამრავლების შესახებ;
დაკვირვების დღიურის წარმოება.

1/
12.11.18


17
რას გვიამბობს მზესუმზირას თესლი?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის თესლის ამოცნობა და მის გარეგნულ ნიშნებზე საუბარი;
ვარაუდის გამოთქმა და დასაბუთება;
მცენარის ზრდის პროცესის აღწერა.
ბუნ. II.2.

2/
16.11.18
19.11.18

განმავითარებელი

18
ხეები სკოლის ეზოში
კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარება;
ხეებისადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავების ხელშეწყობა;
საკუთარი ვარაუდების გამოთქმა-დასაბუთება

1/
26.11.18

19
ჩემი ხე           
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის ნაწილების ამოცნობა და დასახელება;
სხვადასხვა სახეობის მცენარეთა შორის მსგავსება-განსხვავების დაფიქსირება და აღწერა.
ბუნ. II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
2/
30.11.18
3.12.18

განმავითარებელი

20
ტყე შეუნახე შვილებსა
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყისა და ზოგადად ბუნების დაცვისა თუ გაფრთხილების აუცილებლობის გაცნობიერება;
ბუნებისადმი საკუთარი მზრუნველობითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
ლიტერატურული ნაწარმოების როლის გაცნობიერება გარემოსადმი სწორი დამოკიდებულების ჩამოყალიბებაში.
ბუნ. II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
2/
7.12.18.
10.12.18


განმავითარებელი

21
სასარგებლო საკვები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადსახვა ხილის ამოცნობა და დასახელება;
ხილის სარგებლიანობის გაცნობიერება;
ხილის დაკავშირება სეზონებთან.

1/ 14.12.18

22
საკვები მცენარეები-ხილი და ბოსტნეული
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადსახვა ბოსტნეულის ამოცნობა და დასახელება;
იმის გაცნობიერება, თუ რა მნიშვნელობა აქვს ბოსტნეულს, როგორც ადამიანის საკვებ პროდუქტს.

1/
17.12.18

23
მარცვლეული მცენარეები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ზოგიერთი მარცვლეული მცენარის ამოცნობა და დასახელება;
მარცვლეული მცენარეებისგან დამზადებული საკვები პროდუქტების საჭიროების გაცნობიერება.

1/
21.12.18

24
ოთახის მცენარეები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარეების სიცოცხლისთვის სითბოს საჭიროების გაცნობიერება;
ოთახის მცენარეების მოვლა და თანაკლასელებისთვის გამოცდილების გაზიარება

1/
24.12.18

25
ტესტი 2
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება

1/


განმავითარებელი

26
ვიზეიმოთ ახალი წელი(თემატური გაკვეთილი)
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
საახალწლოდ საკლასო ოთახის მორთვა;
სეზონების და ზამთრის თვეების თანამიმდევრობით ჩამოთვლა.

1/

27
VI ამინდი და წელიწადის დროები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ამინდის შესახებ პირველადი წარმოდგენების შექმნა;
ამინდის განმსაზღვრელი ზოგიერთი ბუნებრივი მოვლენის ამოცნობა
ბუნ. II.4.მოსწავლეს შეუძლია სეზონური მოვლენების დახასიათება.
2/

განმავითარებელი

ამინდი და ადამიანი
28
თვეები და სეზონები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წელიწადის დროების ჩამოთვლა და მათთვის დამახასიათებელი ამინდების დახასიათება;
თვეების ჩამოთვლა წელიწადის დროების მიხედვით;
სეზონების შედარება;


2/


29
ამინდი და წელიწადის დროები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წელიწადის დროებსა და მინდებს შორის კავშირის დადგენა;
სეზონებისა და შსაბამისად, თვეების ჩამოთვლა;
სეზონის ამსახველი კოლაჟის შექმნა.
ბუნ. II.6. მოსწავლეს შეუძლია დაკვირვების საფუძველზე ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება.
1/
განმავითარებელი

30
წელიწადის დროები-სითბო და სიცივე
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მსჯელობა იმის შესახებ, თუ როგორ ინარჩუნებენ სითბოს ცხოველები ზამთარში;
ზამთრის სამოსის დასამზადებელ მასალაზე მსჯელობა.
ბუნ. II.6. მოსწავლეს შეუძლია დაკვირვების საფუძველზე ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება.
1/
განმავითარებელი

31
წყალი ბუნებაში
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცდებზე დაკვირვების შედეგად იმის გაცნობიერება, რომ ორთქლი წყალია;
იმის ახსნა, რომ ორთქლი გაცივებისას წყლის უწვრილეს წვეთებად გარდაიქმნება;
ბუნებაში წყლის წრებრუნვითი პროცესის დანახვა.
ბუნ. II.3
ბუნ. II.6.
ბუნ. II.9.
2/
განმავითარებელი

როგორ ჩნდება წვიმა?
32
გავუფრთხილდეთ სასმელ წყალს!
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სასმელი და არასასმელი წყლის შეპირისპირებითი დახასიათება;
საკუთარი მოვალეობისა და როლის განსაზღვრა წყლის გაფრთხილებასთან დაკავშირებით.

2/ 


33
ჰაერი
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცდებზე დაკვირვებითა და მსჯელობით იმის დასაბუთება, რომ ჩვენს გარშემო ჰაერია;
მსხვილი მოტორული ჩვევის განვითარების ხელშეწყობა.
ბუნ. II.3

2/

განმავითარებელი

ჩვენ გარშემო ჰაერია
34
რისთვის გვჭირდება ჰაერი?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ ცოცხალი ორგანიზმების სიცოცხლისთვის აუცილებელია ჰაერი;
ცდის ჩატარება დადგენა, რომ წვის პროცესისთვის საჭიროა ჰაერი.
ბუნ. II.3

2/ 

35
როგორ მოძრაობს ჰაერი?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
თბილი და ცივი ჰაერის მოძრაობა და დაკვირვების შედეგების აღწერა;
სხვადსხვა სიძლიერის ქარის ერთმანეთისგან განსხვავება და მათი დასახელება;
მსხვილი მოტორიკის განმავითარებელი სამუშაოს შესრულება.

ბუნ. II.3

1/
განმავითარებელი

36
ძალა და მოძრაობა
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მოძრავი და უძრავი ობიექტების ერთმანეთისგან განსხვავება;
მოძრაობის სახეების ამოცნობა და დასახელება;
ნელა და ჩქარა მოძრავი ობიექტების გარჩევა.

ბუნ. II.3

2/

განმავითარებელი

დავაკვირდეთ მოძრაობას!
37
მოძრაობა
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მოძრავი ობიექტის იმ ნაწილების ამოცნობა და დასახელება, რომელთა საშუალებითაც ხდება მისი გადაადგილება;
იმ ფაქტორების დანახვა და ახსნა, რომლებიც გავლენას ახდენენ ობიექტების მოძრაობაზე( ამ შემთხვევაში ფორმა და ზომა)

2/


38
რატომ მოძრაობენ საგნები?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის დადგენა, რომ საგნის მოძრაობას იწვევს მასზე მოქმედი ძალა;
იმის გააზრება, რომ ძალის მოქმედების შედეგი დამოკიდებულია იმ საგნის ზომასა და მასაზე, რაზედაც ძალა მოქმედებს.
ბუნ. II.3

1/

განმავითარებელი

39
ტესტი 3
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება

1/

40
ჩემი სკოლა
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მარშრუტის აღწერა სახლიდან სკოლამდე და სახიფათო ადგილების დაფიქსირება;
საკუთარი სკოლის მიმდებარე გარემოზე დაკვირვება და მისი დაფიქსირება.
ბუნ. II.5
ბუნ. II.8
ბუნ. II.9

2/
განმავითარებელი

ჩემი სკოლა
41
სკოლის გზაზე
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქუჩაში ფეხით გადამსვლელთათვის არსებული საფრთხის გაცნობიერება;
ქუჩაზე გადასვლის ზოგიერთი წესის შესახებ საუბარი.


1/

42
ჩვენი სკოლის მიმდებარე გარემო
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ლოკალურ გარემოზე დაკვირვების შედეგად არსებული გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა და დასახელება;
ბუნებრივი და ხელოვნური ობიექტების ერთმანეთისგან გარჩევა;
სოფლისა და ქაათებელი ნიშნების დასახელება.

1/

43
უსაფრთხოების სადარაჯოზე
გარემოზე მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავება;
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ადამიანის საქმიანობით გამოწვეულ დადებით და უარყოფით ცვლილებებზე საუბარი.
ბუნ. II.7

1/

განმავითარებელი

როგორ ცვლის ადამიანი გარემოს
44
გარემო ძველად და ახლა
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადასხვა წყაროდან ინფორმაციის მოძიება და შეგროვება;
ძველისა და ახლის შედარების საფუძველზე ცვლილებების დანახვა.

1/


45
როგორ ხდება გარემოს დანაგვიანება
გარემოსადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავება.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს გარჩევა.

1/


46
ნაგავი ჩვენ ირგვლივ
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის დადგენა, სწორდ ხდება თუ არა ნარჩენების განთავსება;
მოსწავლეებს უნდა განუვითარდეთ ნეგატიური დამოკიდებულება დანაგვიანებული გარემოსადმი;
სუფთა გარემოს აუცილებლობის გაცნობიერება ჯანმრთელობისთვის.
ბუნ. II.7

1/

განმავითარებელი

47
გარემოს დანაგვიანება
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
გარემოს დანაგვიანების შედეგად შექმნილი საფრთხეების დასახელება;
გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ბუნ. II.7

1/

განმავითარებელი

48
უსაფრთხოების სადარაჯოზე
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ჯანმრთელობისათვის სახიფათო საყოფაცხოვრებო ნივთების დასახელება;
უსაფრთხოების ზომებზე საუბარი სახიფათო ნივთებთან მიმართებაში.
ბუნ. II.9
1/
განმავითარებელი
49
ჩვენ და წამლები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წამლის სხვადასხვა ფორმის (აბი, მალამო, სითხე) არსებობის გაცნობიერება;
უსაფრთხოების წესების შემუშავება წამლებთან მიმართებაში.
ბუნ. II.8

1/
განმავითარებელი

50
როგორ დავიცვათ უსაფრთხოება საკვებთან?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
კვებასთან დაკავსირებული უსაფრთხო ქცევების გაცნობიერება;
კვების პროდუქტის ეტიკეტზე მოცემული ინფორმაციის პრაქტიკულად გამოყენება.

1/

51
ტესტი 4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება

1/

52
დედამიწა
ცდაზე დაფუძნებული კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ ვულკანი არის დედამიწის წიაღიდან გავარვარებული მასის ამოფრქვევა.
ბუნ. II.6
ბუნ. II.8
1/
განმავითარებელი

ვულკანები
53
ადამიანი და გარემო
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
არქეოლოგიური გათხრების საჭიროების გაცნობიერება;
პრაქტიკული სამუსაოს შესრულება;
ვარაუდების გამოთქმისა და დასაბუთების უნარ-ჩვევის განვითარება.

1
განმავითარებელი

რას გვიმალავს მიწა?
54
სად ცხოვრობენ ადამიანები?
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, თუ როგორ იცვლებოდა ადამიანთა საცხოვრებელი დროთა განმავლობაში;
ზოგიერთი საშენი მასალის ერთმანეთისგან გარჩევა და დასახელება.
ბუნ. II.8

1

55
უსაფრთხო დასვენება ბუნებაში
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ბუნებრივ გარემოში ადამიანისთვის მოსალოდნელი საფრთხეების გაცნობიერება;
ბუნებაში უსაფრთხოდ დასვენების წესებზე საუბარი;
ბუნებაში ყოფნისას სწორად ქცევის გაცნობიერება.
ბუნ. II.9

1
განმავითარებელი

56
გავუფრთხილდეთ ბუნებას!
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყეში ხანძრის გაჩენის მიზეზების ჩამოთვლა და გააზრება;
ხანძრით ტყისთვის მიყენებული ზიანის შესახებ საუბარი.
ბუნ. II.9

1/
განმავითარებელი

57
როგორ მოვიქცეთ?
მოსწავლეებში სიფრთხილის გრძნობის გამომუშავების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმ ცხოველების ამოცნობა და დასახელება, რომლებთან შეხვედრისას ადამიანს განსაკუთრებული სიფრთხილე მართებს.

1

58
საქართველო ჩვენი სამშობლოა
სახელმწიფო სიმბოლიკისადმი პატივისცემის გრძნობის გამომუშავების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ საქართველო ჩვენი სამშობლოა.
ბუნ. II.9

1
განმავითარებელი

საქართველო ჩვენი სამშობლოა!





თემატური გეგმა                                            II კლასი   

თემა: მათემატიკა
ავტორები:  გ.გოგიშვილი,თვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი
გამომცემლობა:  ინტელექტი
პედაგოგი: რუსუდან ზაზაძე

N

თემა

მიზანი
მისაღწევი შედეგი

თარიღი/სთ. რაოდენობა


შეფასებ


1
I გავიხსენოთ და გამოვიყენოთ რაც ვისწავლეთ
მოსწავლემ  შძლოს საგანთა რაოდენობის დადგენა თვალის გამოყენებით, სხვადასხვა ხერხით  საგანთა ერთობლიობაში საგნების რაოდენობის დათვლა, შედეგების შედარება
II. 1.მოსწავლეს შეუძლია  საგანთა რაოდენობის დადგენა თვალის გამოყენებით, სხვადასხვა ხერხით  საგანთა ერთობლიობაში საგნების რაოდენობის დათვლა, შედეგების შედარება
17.09.18
18.09.18.
19.09.18.
20.09.18
21.09.18

განმავითარებელი
ვითვლით საგნების რაოდენობას
2
მერამდენეა? რომელია წინა? რომელია მომდევნო?
მოსწავლემ შეძლოს მითითებული ელემენტის ნომრის დასახელება ფიგურების მოწესრიგებულ ერთობლიობაში, წინა და მომდევნო წევრთა დასახელება
II.1. .მოსწავლეს შეუძლია  მითითებული ელემენტის ნომრის დასახელება ფიგურების მოწესრიგებულ ერთობლიობაში, წინა და მომდევნო წევრთა დასახელება
24.09.18
25.09.18
26.09.18
27.09.18.

განმავითარებელი
3
მარჯვნივ, მარცხნივ, ზემოთ თუ ქვემოთ?
მოსწავლემ შეძლოს ობიექტის მდებარეობის აღწერა.შესაბამისი ტერმინების გამოყენება
II.9. ობიექტის მდებარეობის აღწერის უნარის გამომუშავება სხვა ობიექტის მიმართ შესაბამისი ტერმინების გამოყენებით.
28.09.18
1.10.18.
2.10.18

განმავითარებელი
4
რიცხვები 20-მდე
მოსწავლემ შეძლოს  1-დან 20-მდე რიცხვების  ჩაწერა და წაკითხვა წინა და მომდევნო რიცხვების დასახელება, 1-დან 20-მდე რიცხვების გამოსახვა სხვადასხვა მოდელით.რიცხვების სახელწოდება ქართულში.
II.1. II.2. .მოსწავლეს შეუძლია   1-დან 20-მდე რიცხვების  ჩაწერა და წაკითხვა წინა და მომდევნო რიცხვების დასახელება, 1-დან 20-მდე რიცხვების გამოსახვა სხვადასხვა მოდელით.რიცხვების სახელწოდება ქართულში.
3.10.18
4.10.18
5.10.18
8.10.18
9.10.18

განმავითარებელი
5
1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრება და გამოკლება
მოსწავლემ შეძლოს შეკრება -გამოკლების დემონსტრირება მოდელით. ათეულის გავლით შეკრება-გამოკლების დემონსტრირება;
რიცხვითი კლასის გამოყენება;
ზეპირად ანგარიში თვლის გამოყენებით
II.2.  შეკრება -გამოკლების დემონსტრირება მოდელით. ათეულის გავლით შეკრება-გამოკლების დემონსტრირება.
რიცხვითი კლასის გამოყენების უნარი.
ზეპირად ანგარიშის უნარი თვლის გამოყენებით
10.10.18
11.10.18
12.10.18
15.10.18
16.10.18

განმავითარებელი
6
გეომეტრიული ფიგურები
მოსწავლემ შეძლოს ფიგურების შედარება და დაჯგუფება გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით, ობიექტთა ურთიერთგანლაგება;
გეომეტრიული ფიგურების  ამოცნობა და აღწერა
II.8. ფიგურების შედარება და დაჯგუფება გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით, ობიექტთა ურთიერთგანლაგება.
გეომეტრიული ფიგურების  ამოცნობისა და აღწერის უნარის განვითარება.
17.10.18
18.10.18
19.10.18

განმავითარებელი
7
შევადაროთ მიმდევრობები.შევავსოთ მიმდევრობა
მოსწავლემ შეძლოს  საგნების მოცემულ პერიოდულ მიმდევრობაში დალაგების წესის აღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ცარიელი ადგილების შევსება. მიმდევრობების შედარება და ერთნაირი წესით წარმოდგენილი მიმდევრობების გამორჩევა
II.6. .მოსწავლეს შეუძლია   საგნების მოცემულ პერიოდულ მიმდევრობაში დალაგების წესის აღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ცარიელი ადგილების შევსება. მიმდევრობების შედარება და ერთნაირი წესით წარმოდგენილი მიმდევრობების გამორჩევა
 
22.10.18
23.10.18
24.10.18

განმავითარებელი
8
ამოვხსნათ ამოცანები
მოსწავლემ შეძლოს 1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი ამოცანების ამოხსნისას.
II.11.  .მოსწავლეს შეუძლია  1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი ამოცანების ამოხსნისას.

25.10.18
26.10.18
29.10.18
30.10.18
31.10.18
01.11.18

განმავითარებელი
9
II ვაგროვებთ და განვიხილავთ მონაცემებს
მოსწავლემ შეძლოს  რეალურ ობიექტზე დაკვირვებით  მონაცემთა შეგროვება, მონაცემთა ამოკრება მონაცემთა სიიდან და ცხრილიდან
II.12. .მოსწავლეს შეუძლია  რეალურ ობიექტზე დაკვირვებით  მონაცემთა შეგროვება, მონაცემთა ამოკრება მონაცემთა სიიდან და ცხრილიდან
01.11.18
05.11.18
06.11.18
07.11.18

განმავითარებელი
ვაგროვებთ მონაცემებს
10
მონაცემთა წარმოდგენა მოხერხებული ხერხით
მოსწავლემ შეძლოს მონაცემთა ერთობლიობის  კლასიფიკაცია და ამ კლასიფიკაციის წესის აღწერა, პიქტოგრამა, ცხრილი, სია;
მონაცემების განლაგება მოცემული თანმიმდევრობით ან მოცემულ პოზიციაზე , მონაცემთა მოცემულ ჯგუფში მონაცემის ადგილის მოძებნა.
II.12. .მოსწავლეს შეუძლია   მონაცემთა ერთობლიობის  კლასიფიკაცია და ამ კლასიფიკაციის წესის აღწერა, პიქტოგრამა, ცხრილი, სია.
მონაცემების განლაგება მოცემული თანმიმდევრობით ან მოცემულ პოზიციაზე , მონაცემთა მოცემულ ჯგუფში მონაცემის ადგილის მოძებნისუნარის გამომუშავება

08.11.18
09.11.18
12.11.18.
13.11.18.
14.11.18
15.11.18
16.11.18

განმავითარებელი
11
ვმსჯელობთ მონაცემების შესახებ
მოსწავლემ შეძლოს მონაცემთა სიის დახასიათება სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით .
პიქტოგრამისა და ცხრილის აღწერა
II.13. მონაცემთა სიის დახასიათება სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით .
პიქტოგრამის, ცხრილის, აღწერის უნარის გამომუშავება
19.11.18
20.11.18
21.11.18
22.11.18
26.11.18
27.11.18
28.11.18
29.11.18


განმავითარებელი
12
III რიცხვები 100-მდე
მოსწავლემ შეძლოსერთნიშნა და „ორნიშნა“ რიცხვების წაკითხვა და ჩაწერა.სხვა მოდელის (პოზიციური სისტემა,ან საგანთა გროვა)  გამოყენებით
II.4.  ერთნიშნა და „ორნიშნა“ რიცხვების წაკითხვა და ჩაწერა.სხვა მოდელის (პოზიციური სისტემა,ან საგანთა გროვა)  გამოყენებით

30.11.18
03.12.18
04.12.18
05.12.18.
06.12.18

განმავითარებელი
ათეულები, ათეულები და ერთეულები
13
რიცხვები 100-მდე
მოსწავლემ შეძლოს ათობითი  პოზიციური სისტემის ჩაწერის დემონსტრირება საგანთა ერთობლიობაში ათეულების ჯგუფის გამოყოფით.ორნიშნა რიცხვის ჩაწერაში ათეულისა და ერთეულის თანრიგების მითითება, ციფრების მნიშვნელობის დასახელება, ერთეულის თანრიგში 0-ის გამოყენების აზრი.
II.1.  ათობითი  პოზიციური სისტემის ჩაწერის დემონსტრირება საგანთა ერთობლიობაში ათეულების ჯგუფის გამოყოფით.ორნიშნა რიცხვის ჩაწერაში ათეულისა და ერთეულის თანრიგების მითითება, ციფრების მნიშვნელობის დასახელება, ერთეულის თანრიგში 0-ის გამოყენების აზრი.
07.12.18
10.12.18
11.12.18
12.12.18
13.12.18
14.12.18

განმავითარებელი
14
შევაფასოთ რაოდენობა.
დაასახელეთ რიცხვის უახლოესი ხუთეული, ათეული, ოცეული
მოსწავლემ შეძლოს საგანთა რამდენიმე გროვიდან ამორჩევა იმ გროვისა, რომელშიც საგანთა რაოდენობა მიახლოებით მოცემული რიცხვის ტოლია, უახლოესი ოცეულის, ათეულის, ხუთეულის დასახელება, პასუხის განმარტება;
შესაბამისი ხერხის შერჩევით რაოდენობათა შედარება და შეფასება
II.4.  საგანთა რამდენიმე გროვიდან ამორჩევა იმ გროვისა, რომელშიც საგანთა რაოდენობა მიახლოებით მოცემული რიცხვის ტოლია, უახლოესი ოცეულის, ათეულის, ხუთეულის დასახელება, პასუხის განმარტება.
შესაბამისი ხერხის შერჩევით რაოდენობათა შედარების და შეფასების უნარის განვითარება
3 სთ
განმავითარებელი
15
ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვები.
მოსწავლემ შეძლოს ერთნიშნა და ორნიშნა  რიცხვების ჩაწერა და წარმოდგენა მოდელის გამოყენებით
II.1. ერთნიშნა და ორნიშნა  რიცხვების ჩაწერა და წარმოდგენა მოდელის გამოყენებით

4
განმავითარებელი
16
რომელი რიცხვია მეტი? ვიყენებთ მათემატიკურ ნიშნებს
მოსწავლემ შეძლოს მათემატიკური ნიშნების გამოყენება რიცხვების შედარებისას.
II.4 იყენებს მათემატიკურ ნიშნებს რიცხვების შედარებისას.

4
განმავითარებელი
17
რამდენითაა მეტი? რამდენითაა ნაკლები?
მოსწავლემ შძლოს რიცხვებს შორის  განსხვავებების დადგენა  სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით
II.4. რიცხვებს შორის  განსხვავებების დადგენა  სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით
4


18
ჩვენი ფული
მოსწავლემ შეძლოს ქართული ფულის ნიშნების გაცნობა. გათამაშებულ ვითარებაში ეროვნული ფულის ნიშნების  გამოყენება.
II. 4. ქართული ფულის ნიშნების გაცნობა. გათამაშებულ ვითარებაში ეროვნული ფულის ნიშნების  გამოყენების უნარის განვითარება

3
განმავითარებელი
19
დამატებითი ამოცანები
მოსწავლემ შეძლოს შესწავლილ  მასალაზე დამოუკიდებლად მუშაობა.
II.4. შესწავლილი მასალის სისტემაში მოყვანა
1

განმავითარებელი
20
ვაორმაგებთ რაოდენობას
მოსწავლემ შეძოს 1-დან 10-მდე რიცხვების გაორმაგება, გაორმაგების დაკავშირება რიცხვების სახელებთან.
II.3. გაორმაგების მოქმედების დემონსტრირება საგანთა მოცემულ რაოდენობისთვის ამავე რაოდენობისა ჯგუფის დამატებით
3


21
ვანახევრებთ რაოდენობას
მოსწავლემ შეძლოს მოდელის გამოყენებით განახევრების პროცედურის აღწერა-შემოწმება.რიცხვების განახევრებისას უკუთვლის გამოყენება. გაორმაგება - განახევრების ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირება.
II.3. გაორმაგება-განახევრების ურთიერთკავშირის გააზრება.გაორმაგება - განახევრების ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირება.

4

22
IV გეომეტრიული ფიგურები
მოსწავლემ შეძლოს ბრტყელი ფიგურების (წერტილი, მონაკვეთი, ტეხილი, მრუდი, წირი) აღწერა
II.8. მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი ფიგურების (წერტილი, მონაკვეთი, ტეხილი, მრუდი, წირი) აღწერა
3
განმავითარებელი
აღვწეროთ ზოგიერთი გეომეტრიული ფიგურა
23
ვადარებთ ფიგურებს ზომებს
მოსწავლემ შეძლოს ურთიერთშეთავსებით ფიგურათა წრფივი ზომების შედარება, ზომის არასტანდარტული ერთეულების გამოყენება.
II.10. .მოსწავლეს შეუძლია  ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა

3
განმავითარებელი
24
ფიგურის შიგა და გარე წერტილები, ფიგურების საზღვარი
მოსწავლემ შეძლოს ფიგურის  შიდა და გარე არეების განსხვავება.ფიგურის საზღვარზე შიგნით და გარეთ მდებარე წერტილების მითითება.
II.8.მოსწავლეს შეუძლია თვისებრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენება ფიგურების აღსაწერად

განმავითარებელი
25
ტოლია ეს ფიგურები?
მოსწავლემ შეძლოს ტოლი ფიგურების ნიმუშების ამოცნობა, ფიგურათა ტოლობის დემონსტრირება ურთიერთშეთავსებით
II.10. .მოსწავლეს შეუძლია  ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა


განმავითარებელი
26
გამეორება
შეძენილი ცოდნის გამთლიანება
II.8. 10. მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი მასალის სისტემაში მოყვანა


განმავითარებელი
27
V რიცხვების შეკრება და გამოკლება
მოსწავლემ შეძლოს  თვლისას მთლიანი ათეულებით „გადახტომის“ გამოყენებით „მრავალი“ რიცხვების შეკრების დემონსტრირება
II. 2 მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.


განმავითარებელი
რიცხვითი გამოსახულება.შევკრიბოთ ათეულები
28
გამოვაკლოთ ათეულები
მოსწავლემ შეძლოს მთლიანი ათეულებით უკუთვლის გამოყენება ზეპირი ანგარიშისას
II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.


განმავითარებელი
29
მივუმატოთ ერთნიშნა რიცხვი
მოსწავლემ შეძლოს ბიჯით თვლის ან ათეულების „გადახტომის“  გამოყენებით ერთნიშნა რიცხვის მიმატება
II.2.მოსწავლეს  შეუძლია ბიჯით თვლის ან ათეულების „გადახტომის“  გამოყენებით ერთნიშნა რიცხვის მიმატება


განმავითარებელი
30
გამოვაკლოთ ერთნიშნა რიცხვი
მოსწავლემ შეძლოს  ბიჯით თვლის ან ათეულების გავლით ერთნიშნა რიცხვის გამოკლება. რიცხვითი კიბის გამოყენება
II.2. მოსწავლეს შეუძლია ბიჯით თვლის ან ათეულების გავლით ერთნიშნა რიცხვის გამოკლება.


განმავითარებელი
31
შევაფასოთ ჯამი და სხვაობა
მოსწავლემ შეძლოს ჯამის ან სხვაობის  შეფასება  უახლოესი ათეულის, ოცეულის, ხუთეულის დასახელების გამოყენებით
II. 4. მოსწავლეს შეუძლია ჯამის ან სხვაობის  შეფასება 

განმავითარებელი
32
ვიპოვოთ უცნობი შესაკრები.ვიპოვოთ უცნობი საკლები
მოსწავლემ  შეძლოს 1-ის ტოლი ბიჯით თვლის გამოყენებით უცნობი შესაკრების პოვნა, როცა ცნობილია მეორე შესაკრები და ჯამი. დემონსტრირება რიცხვთა კიბეზე
II. 5. მოსწავლეს შეუძლია 1-ის ტოლი ბიჯით თვლის გამოყენებით უცნობი შესაკრების პოვნა, როცა ცნობილია მეორე შესაკრები და ჯამი.
7/

განმავითარებელი
33
ვიყენებთ შეკრების თვისებებს
მოსწავლემ შეულოს  შეკრების თვისებების გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის საპოვნელად.
II.7.  მოსწავლეს შეუძლია შეკრების თვისებების გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის საპოვნელად
7/

განმავითარებელი
34
ამოვხსნათ ამოცანები
მოსწავლემ შეძლოს  ამოცანის პირობის მიხედვით მოცემულისა და საძიებლის სწორი განსაზღვრა, შესაბამისი მოქმედების შერჩევა
II.5. მოსწავლეს შეუძლია ამოცანის პირობის მიხედვით მოცემულისა და საძიებლის სწორი განსაზღვრა, შესაბამისი მოქმედების შერჩევა
7/


35
გამეორება
მოსწავლემ შეძლოს შეძენილი ცოდნის გამთლიანება
II.2. 4.5.7. მოსწავლეს შეუძლია მიღებული ცოდნის სისტემაში მოყვანა
13/

განმავითარებელი



No comments:

Post a Comment