თემატური გეგმა II
კლასი
თემა: ბუნება
ავტორები: გ.კვანტალიანი
გამომცემლობა:
ბაკურ სულაკაური
პედაგოგი: რუსუდან
ზაზაძე
|
|||||
N
|
თემა
|
მიზანი
|
მისაღწევი შედეგი
|
საათების რაოდენობა/
თარიღი
|
შეფასება
|
1
|
I სხეული
და აგებულება
|
ადამიანის სხეულის ზოგიერთი ნაწილის ამოცნობა და დახასიათება;
ადამიანის შეგრძნებებისა და მათი მნიშვნელობის გაცნობიერება
|
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია
ადამიანის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
მოსწავლეს შეუძლია შეგრძნების 5 ორგანოს დასახელება და აღწერა
|
1/17.09.2018
|
განმავითარებელი
|
სხეული და მისი ნაწილები
|
|||||
2
|
გავუფრთხილდეთ სხეულის ნაწილებს
|
სხეულის მოვლისა და სისუფთავის დაცვის აუცილებლობის გაცნობიერება;
ზოგიერთი ჰიგიენური წესის შესახებ საუბარი და მათი დაცვის აუცილებლობა
|
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
1/21.09.2018
|
განმავითარებელი
|
3
|
II ზრდა-განვითარება
|
ადამიანის ჯანმრთელობისთვის კვების მნიშვნელობის გაცნობიერება;
მცენარეული და ცხოველური საკვების განსხვავება;
ჭამის დროს პირადი ჰიგიენის წესების დაცვის მნიშვნელობის გაცნობიერება
და კვების რაციონის შედგენა
|
ბუნ. II.2.
|
1/24.09.2018
|
განმავითარებელი
|
თუ გინდა, რომ ჯანმრთელი იყო
|
|||||
4
|
ჩვენ ვიზრდებით და ვიცვლებით
|
ადამიანის ორგანიზმის ზრდისთვის აუცილებელი პირობების დასახელება;
ადამიანის ზრდის პროცესის დამადასტურებელი ნიშნების მოყვანა;
ზრდის პროცესში მომხდარი ცვლილებების დაფიქსირება
|
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
1/28.09.2018
|
განმავითარებელი
|
5
|
III ვარჯიში
და ჯანსაღი ცხოვრება
|
გააცნობიერეონ, რომ ჯანსაღი ცხოვრებისთვის საჭიროა ფიზიკური ვარჯიში;
შეადგინონ დღის რეჟიმი ისე, რომ გაითვალისწინონ ჯანსაღი ქცევები.
|
ბუნ. II.7.
|
1/1.10.2018
|
|
ჯანსაღი ქცევები და დღის რეჟიმი
|
|||||
6
|
ჩვენ გვიყვარს ვარჯიში
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ფიზიკურ ვარჯიშსა და სხეულის სიჯანსაღეს შორის პირდაპირი კავშირის დანახვა;
ფიზიკური ვარჯიშისადმი დადებითი დამოკიდებულების გამომუშავება.
|
ბუნ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
1/5.10.2018
|
განმავითარებელი
|
7
|
IV ცხოველები:
ფრინველები, ქვეწარმავ
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცოცხალი ორგანიზმების ძირითადი მახასიათებელების ჩამოთვლა,აღწერა;
ცოცხალი და არაცოცხალი საგნების გარჩევა
|
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია
მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა
|
1/8.10.2018
|
|
ცოცხალი და არაცოცხალი
|
|||||
8
|
ცხოველებიც იზრდებიან
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ორგანიზმების ზრდისთვის აუცილებელი პორობების გაცნობიერება;
ზრდის პროცესის დროს არსებული ცვლილებების აღწერა;
ზრდასრული ცხოველებისა და მათი ნაშირების შედარება.
|
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია
განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
|
1/ 12.102018.
|
განმავითარებელი
|
9
|
შინაური ცხოველები-ძუძუმწოვრები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შინაური ცხოველების ამოცნობა და დასახელება;
შინაური ცხოველების ნაშიერებია ამოცნობა და დასახელება;
ცხოველებისადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
ცხოველებთან ურთიერთობისას უსაფრთხოების წესების დაცვის აუცილებლობა.
|
ბუნ. II.2
ბუნ. II.4.
|
1/15.10.2018
|
განმავითარებელი
|
10
|
ტყის ნადირი
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყეში მობინადრე ზოგიერთი ნადირის და მათი ნაშიერის ამოცნობა და დასახელება;
შინაურ და გარეულ ცხოველებს შორის მთავარი განსხვავების გაცნობიერება
|
ბუნ. II.4. მოსწავლეს
შეუძლია იმ ცვლილებების აღწერა, რომელსაც განიცდიან მცენარეები და ცხოველები სეზონების
მიხედვით(ბეწვის ფერის ცვლა, ფოთოლცვენა...)
|
1/19.10.2018
|
განმავითარებელი
|
11
|
ეს ნაკვალევი რისია?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წიწვოვანი და ფოთლოვანი ტყეების გარჩევა და დასახელება;
ხის სახელის მიხედვით ტყის სახელის წარმოება(ნაძვი-ნაძვნარი...);
ზოგიერთი ნადირის ნაკვალევის ერთმანეთისგან გარჩევა;
დაკვირვებისა და კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარება
|
ბუნ. II.3. მოსწავლეს
შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა
|
1/22.10.2018
|
განმავითარებელი
|
12
|
ფრინველები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ზოგიერთი გარეული ფრინველის ამოცნობა და დასახელება;
ტყეში მობინადრე ფრინველის გარჩევა სხვა ფრინველებისგან;
ფრინველების გამრავლების თავისებურებების (კვერცხიდან ჩეკა) გაცნობიერება.
|
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია
მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია
განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
ბუნ. II.3. მოსწავლეს
შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა
|
1/26.10.2018
|
განმავითარებელი
|
13
|
მხოხავი ცხოველები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქვეწარმავლების ამოცნობა და დასახელება;
ცხოველებს შორის (ძუძუმწოვრები, ქვეწარმავლები, ფრინველები) მსგავსება-განსხვავების
დაფიქსირება;
ცხოველთა გადაადგილების საშუალებებზე საუბარი.
|
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია
მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
ბუნ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია
განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის ზოგადი თვისება.
ბუნ. II.3. მოსწავლეს
შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობების აღწერა
ბუნ. II.8.
|
1/29.10.2018
|
განმავითარებელი
|
14
|
ტესტი 1
|
|
|
1/2.11.2018
|
|
15
|
V მცენარეები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის ძირითადი გარეგანი ნაწილების ამოცნობა და დასახელება;
სხვადასხვა მცენარის ნაწილებს შორის არსებული მსგავსება-განსხვავების
დაფიქსირება.
|
ბუნ. II.1 მოსწავლეს შეუძლია
მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა;
|
2/
5.11.18
9.11.18
|
განმავითარებელი
|
მცენარეები და მათი ნაწილები
|
|||||
16
|
რისთვის სჭირდება თესლი მცენარეს?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მსჯელობა და საუბარი მცენარეთა გამრავლების, კერძოდ, თესლით გამრავლების
შესახებ;
დაკვირვების დღიურის წარმოება.
|
|
1/
12.11.18
|
|
17
|
რას გვიამბობს მზესუმზირას თესლი?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის თესლის ამოცნობა და მის გარეგნულ ნიშნებზე საუბარი;
ვარაუდის გამოთქმა და დასაბუთება;
მცენარის ზრდის პროცესის აღწერა.
|
ბუნ. II.2.
|
2/
16.11.18
19.11.18
|
განმავითარებელი
|
18
|
ხეები სკოლის ეზოში
|
კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარება;
ხეებისადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავების ხელშეწყობა;
საკუთარი ვარაუდების გამოთქმა-დასაბუთება
|
|
1/
26.11.18
|
|
19
|
ჩემი ხე
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარის ნაწილების ამოცნობა და დასახელება;
სხვადასხვა სახეობის მცენარეთა შორის მსგავსება-განსხვავების დაფიქსირება
და აღწერა.
|
ბუნ. II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
|
2/
30.11.18
3.12.18
|
განმავითარებელი
|
20
|
ტყე შეუნახე შვილებსა
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყისა და ზოგადად ბუნების დაცვისა თუ გაფრთხილების აუცილებლობის გაცნობიერება;
ბუნებისადმი საკუთარი მზრუნველობითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
ლიტერატურული ნაწარმოების როლის გაცნობიერება გარემოსადმი სწორი დამოკიდებულების
ჩამოყალიბებაში.
|
ბუნ. II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
|
2/
7.12.18.
10.12.18
|
განმავითარებელი
|
21
|
სასარგებლო საკვები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადსახვა ხილის ამოცნობა და დასახელება;
ხილის სარგებლიანობის გაცნობიერება;
ხილის დაკავშირება სეზონებთან.
|
|
1/
14.12.18
|
|
22
|
საკვები მცენარეები-ხილი და ბოსტნეული
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადსახვა ბოსტნეულის ამოცნობა და დასახელება;
იმის გაცნობიერება, თუ რა მნიშვნელობა აქვს ბოსტნეულს, როგორც ადამიანის
საკვებ პროდუქტს.
|
|
1/
17.12.18
|
|
23
|
მარცვლეული მცენარეები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ზოგიერთი მარცვლეული მცენარის ამოცნობა და დასახელება;
მარცვლეული მცენარეებისგან დამზადებული საკვები პროდუქტების საჭიროების
გაცნობიერება.
|
|
1/
21.12.18
|
|
24
|
ოთახის მცენარეები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მცენარეების სიცოცხლისთვის სითბოს საჭიროების გაცნობიერება;
ოთახის მცენარეების მოვლა და თანაკლასელებისთვის გამოცდილების გაზიარება
|
|
1/
24.12.18
|
|
25
|
ტესტი 2
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება
|
|
1/
|
განმავითარებელი
|
26
|
ვიზეიმოთ ახალი წელი(თემატური გაკვეთილი)
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
საახალწლოდ საკლასო ოთახის მორთვა;
სეზონების და ზამთრის თვეების თანამიმდევრობით ჩამოთვლა.
|
|
1/
|
|
27
|
VI ამინდი
და წელიწადის დროები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ამინდის შესახებ პირველადი წარმოდგენების შექმნა;
ამინდის განმსაზღვრელი ზოგიერთი ბუნებრივი მოვლენის ამოცნობა
|
ბუნ. II.4.მოსწავლეს შეუძლია
სეზონური მოვლენების დახასიათება.
|
2/
|
განმავითარებელი
|
ამინდი და ადამიანი
|
|||||
28
|
თვეები და სეზონები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წელიწადის დროების ჩამოთვლა და მათთვის დამახასიათებელი ამინდების დახასიათება;
თვეების ჩამოთვლა წელიწადის დროების მიხედვით;
სეზონების შედარება;
|
|
2/
|
|
29
|
ამინდი და წელიწადის დროები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წელიწადის დროებსა და მინდებს შორის კავშირის დადგენა;
სეზონებისა და შსაბამისად, თვეების ჩამოთვლა;
სეზონის ამსახველი კოლაჟის შექმნა.
|
ბუნ. II.6. მოსწავლეს
შეუძლია დაკვირვების საფუძველზე ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება.
|
1/
|
განმავითარებელი
|
30
|
წელიწადის დროები-სითბო და სიცივე
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მსჯელობა იმის შესახებ, თუ როგორ ინარჩუნებენ სითბოს ცხოველები ზამთარში;
ზამთრის სამოსის დასამზადებელ მასალაზე მსჯელობა.
|
ბუნ. II.6. მოსწავლეს
შეუძლია დაკვირვების საფუძველზე ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება.
|
1/
|
განმავითარებელი
|
31
|
წყალი
ბუნებაში
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცდებზე დაკვირვების შედეგად იმის გაცნობიერება, რომ ორთქლი წყალია;
იმის ახსნა, რომ ორთქლი გაცივებისას წყლის უწვრილეს წვეთებად გარდაიქმნება;
ბუნებაში წყლის წრებრუნვითი პროცესის დანახვა.
|
ბუნ. II.3
ბუნ. II.6.
ბუნ. II.9.
|
2/
|
განმავითარებელი
|
როგორ ჩნდება წვიმა?
|
|||||
32
|
გავუფრთხილდეთ სასმელ წყალს!
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სასმელი და არასასმელი წყლის შეპირისპირებითი დახასიათება;
საკუთარი მოვალეობისა და როლის განსაზღვრა წყლის გაფრთხილებასთან დაკავშირებით.
|
|
2/
|
|
33
|
ჰაერი
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ცდებზე დაკვირვებითა და მსჯელობით იმის დასაბუთება, რომ ჩვენს გარშემო
ჰაერია;
მსხვილი მოტორული ჩვევის განვითარების ხელშეწყობა.
|
ბუნ. II.3
|
2/
|
განმავითარებელი
|
ჩვენ გარშემო ჰაერია
|
|||||
34
|
რისთვის გვჭირდება ჰაერი?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ ცოცხალი ორგანიზმების სიცოცხლისთვის აუცილებელია
ჰაერი;
ცდის ჩატარება დადგენა, რომ წვის პროცესისთვის საჭიროა ჰაერი.
|
ბუნ. II.3
|
2/
|
|
35
|
როგორ მოძრაობს ჰაერი?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
თბილი და ცივი ჰაერის მოძრაობა და დაკვირვების შედეგების აღწერა;
სხვადსხვა სიძლიერის ქარის ერთმანეთისგან განსხვავება და მათი დასახელება;
მსხვილი მოტორიკის განმავითარებელი სამუშაოს შესრულება.
|
ბუნ. II.3
|
1/
|
განმავითარებელი
|
36
|
ძალა
და მოძრაობა
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მოძრავი და უძრავი ობიექტების ერთმანეთისგან განსხვავება;
მოძრაობის სახეების ამოცნობა და დასახელება;
ნელა და ჩქარა მოძრავი ობიექტების გარჩევა.
|
ბუნ. II.3
|
2/
|
განმავითარებელი
|
დავაკვირდეთ მოძრაობას!
|
|||||
37
|
მოძრაობა
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მოძრავი ობიექტის იმ ნაწილების ამოცნობა და დასახელება, რომელთა საშუალებითაც
ხდება მისი გადაადგილება;
იმ ფაქტორების დანახვა და ახსნა, რომლებიც გავლენას ახდენენ ობიექტების
მოძრაობაზე( ამ შემთხვევაში ფორმა და ზომა)
|
|
2/
|
|
38
|
რატომ მოძრაობენ საგნები?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის დადგენა, რომ საგნის მოძრაობას იწვევს მასზე მოქმედი ძალა;
იმის გააზრება, რომ ძალის მოქმედების შედეგი დამოკიდებულია იმ საგნის
ზომასა და მასაზე, რაზედაც ძალა მოქმედებს.
|
ბუნ. II.3
|
1/
|
განმავითარებელი
|
39
|
ტესტი 3
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება
|
|
1/
|
|
40
|
ჩემი
სკოლა
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მარშრუტის აღწერა სახლიდან სკოლამდე და სახიფათო ადგილების დაფიქსირება;
საკუთარი სკოლის მიმდებარე გარემოზე დაკვირვება და მისი დაფიქსირება.
|
ბუნ. II.5
ბუნ. II.8
ბუნ. II.9
|
2/
|
განმავითარებელი
|
ჩემი სკოლა
|
|||||
41
|
სკოლის გზაზე
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქუჩაში ფეხით გადამსვლელთათვის არსებული საფრთხის გაცნობიერება;
ქუჩაზე გადასვლის ზოგიერთი წესის შესახებ საუბარი.
|
|
1/
|
|
42
|
ჩვენი სკოლის მიმდებარე გარემო
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ლოკალურ გარემოზე დაკვირვების შედეგად არსებული გეოგრაფიული ობიექტების
ამოცნობა და დასახელება;
ბუნებრივი და ხელოვნური ობიექტების ერთმანეთისგან გარჩევა;
სოფლისა და ქაათებელი ნიშნების დასახელება.
|
|
1/
|
|
43
|
უსაფრთხოების
სადარაჯოზე
|
გარემოზე მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავება;
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ადამიანის საქმიანობით გამოწვეულ დადებით და უარყოფით ცვლილებებზე საუბარი.
|
ბუნ. II.7
|
1/
|
განმავითარებელი
|
როგორ ცვლის ადამიანი გარემოს
|
|||||
44
|
გარემო ძველად და ახლა
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სხვადასხვა წყაროდან ინფორმაციის მოძიება და შეგროვება;
ძველისა და ახლის შედარების საფუძველზე ცვლილებების დანახვა.
|
|
1/
|
|
45
|
როგორ ხდება გარემოს დანაგვიანება
|
გარემოსადმი მზრუნველობითი დამოკიდებულების გამომუშავება.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს გარჩევა.
|
|
1/
|
|
46
|
ნაგავი ჩვენ ირგვლივ
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის დადგენა, სწორდ ხდება თუ არა ნარჩენების განთავსება;
მოსწავლეებს უნდა განუვითარდეთ ნეგატიური დამოკიდებულება დანაგვიანებული
გარემოსადმი;
სუფთა გარემოს აუცილებლობის გაცნობიერება ჯანმრთელობისთვის.
|
ბუნ. II.7
|
1/
|
განმავითარებელი
|
47
|
გარემოს დანაგვიანება
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
გარემოს დანაგვიანების შედეგად შექმნილი საფრთხეების დასახელება;
გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
ბუნ. II.7
|
1/
|
განმავითარებელი
|
48
|
უსაფრთხოების სადარაჯოზე
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ჯანმრთელობისათვის სახიფათო საყოფაცხოვრებო ნივთების დასახელება;
უსაფრთხოების ზომებზე საუბარი სახიფათო ნივთებთან მიმართებაში.
|
ბუნ. II.9
|
1/
|
განმავითარებელი
|
49
|
ჩვენ და წამლები
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
წამლის სხვადასხვა ფორმის (აბი, მალამო, სითხე) არსებობის გაცნობიერება;
უსაფრთხოების წესების შემუშავება წამლებთან მიმართებაში.
|
ბუნ. II.8
|
1/
|
განმავითარებელი
|
50
|
როგორ დავიცვათ უსაფრთხოება საკვებთან?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
კვებასთან დაკავსირებული უსაფრთხო ქცევების გაცნობიერება;
კვების პროდუქტის ეტიკეტზე მოცემული ინფორმაციის პრაქტიკულად გამოყენება.
|
|
1/
|
|
51
|
ტესტი 4
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
შესწავლილი მასალის აღდგენა-თავმოყრა და წერილობით დაფიქსირება
|
|
1/
|
|
52
|
დედამიწა
|
ცდაზე დაფუძნებული კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ ვულკანი არის დედამიწის წიაღიდან გავარვარებული
მასის ამოფრქვევა.
|
ბუნ. II.6
ბუნ. II.8
|
1/
|
განმავითარებელი
|
ვულკანები
|
|||||
53
|
ადამიანი
და გარემო
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
არქეოლოგიური გათხრების საჭიროების გაცნობიერება;
პრაქტიკული სამუსაოს შესრულება;
ვარაუდების გამოთქმისა და დასაბუთების უნარ-ჩვევის განვითარება.
|
|
1
|
განმავითარებელი
|
რას გვიმალავს მიწა?
|
|||||
54
|
სად ცხოვრობენ ადამიანები?
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, თუ როგორ იცვლებოდა ადამიანთა საცხოვრებელი დროთა
განმავლობაში;
ზოგიერთი საშენი მასალის ერთმანეთისგან გარჩევა და დასახელება.
|
ბუნ. II.8
|
1
|
|
55
|
უსაფრთხო დასვენება ბუნებაში
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ბუნებრივ გარემოში ადამიანისთვის მოსალოდნელი საფრთხეების გაცნობიერება;
ბუნებაში უსაფრთხოდ დასვენების წესებზე საუბარი;
ბუნებაში ყოფნისას სწორად ქცევის გაცნობიერება.
|
ბუნ. II.9
|
1
|
განმავითარებელი
|
56
|
გავუფრთხილდეთ ბუნებას!
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტყეში ხანძრის გაჩენის მიზეზების ჩამოთვლა და გააზრება;
ხანძრით ტყისთვის მიყენებული ზიანის შესახებ საუბარი.
|
ბუნ. II.9
|
1/
|
განმავითარებელი
|
57
|
როგორ მოვიქცეთ?
|
მოსწავლეებში სიფრთხილის გრძნობის გამომუშავების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმ ცხოველების ამოცნობა და დასახელება, რომლებთან შეხვედრისას ადამიანს
განსაკუთრებული სიფრთხილე მართებს.
|
|
1
|
|
58
|
საქართველო
ჩვენი სამშობლოა
|
სახელმწიფო სიმბოლიკისადმი პატივისცემის გრძნობის გამომუშავების ხელშეწყობა.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
იმის გაცნობიერება, რომ საქართველო ჩვენი სამშობლოა.
|
ბუნ. II.9
|
1
|
განმავითარებელი
|
საქართველო ჩვენი სამშობლოა!
|
თემატური გეგმა II კლასი
თემა: მათემატიკა
ავტორები: გ.გოგიშვილი,თვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი
გამომცემლობა:
ინტელექტი
პედაგოგი: რუსუდან ზაზაძე
|
|||||
N
|
თემა
|
მიზანი
|
მისაღწევი შედეგი
|
თარიღი/სთ. რაოდენობა
|
შეფასება
|
1
|
I გავიხსენოთ და გამოვიყენოთ რაც ვისწავლეთ
|
მოსწავლემ შძლოს საგანთა რაოდენობის
დადგენა თვალის გამოყენებით, სხვადასხვა ხერხით
საგანთა ერთობლიობაში საგნების რაოდენობის დათვლა, შედეგების შედარება
|
II.
1.მოსწავლეს შეუძლია საგანთა
რაოდენობის დადგენა თვალის გამოყენებით, სხვადასხვა ხერხით საგანთა ერთობლიობაში საგნების რაოდენობის დათვლა,
შედეგების შედარება
|
17.09.18
18.09.18.
19.09.18.
20.09.18
21.09.18
|
განმავითარებელი
|
ვითვლით საგნების რაოდენობას
|
|||||
2
|
მერამდენეა? რომელია წინა? რომელია მომდევნო?
|
მოსწავლემ შეძლოს მითითებული ელემენტის ნომრის დასახელება ფიგურების
მოწესრიგებულ ერთობლიობაში, წინა
და მომდევნო წევრთა დასახელება
|
II.1.
.მოსწავლეს შეუძლია მითითებული
ელემენტის ნომრის დასახელება ფიგურების მოწესრიგებულ ერთობლიობაში,
წინა და მომდევნო წევრთა დასახელება
|
24.09.18
25.09.18
26.09.18
27.09.18.
|
განმავითარებელი
|
3
|
მარჯვნივ, მარცხნივ, ზემოთ თუ ქვემოთ?
|
მოსწავლემ შეძლოს ობიექტის მდებარეობის აღწერა.შესაბამისი ტერმინების
გამოყენება
|
II.9.
ობიექტის მდებარეობის აღწერის უნარის გამომუშავება
სხვა ობიექტის მიმართ შესაბამისი ტერმინების გამოყენებით.
|
28.09.18
1.10.18.
2.10.18
|
განმავითარებელი
|
4
|
რიცხვები 20-მდე
|
მოსწავლემ შეძლოს 1-დან 20-მდე
რიცხვების ჩაწერა და წაკითხვა წინა და მომდევნო
რიცხვების დასახელება, 1-დან 20-მდე რიცხვების გამოსახვა სხვადასხვა მოდელით.რიცხვების
სახელწოდება ქართულში.
|
II.1.
II.2. .მოსწავლეს შეუძლია 1-დან 20-მდე რიცხვების ჩაწერა და წაკითხვა წინა და მომდევნო რიცხვების
დასახელება, 1-დან 20-მდე რიცხვების გამოსახვა სხვადასხვა მოდელით.რიცხვების სახელწოდება
ქართულში.
|
3.10.18
4.10.18
5.10.18
8.10.18
9.10.18
|
განმავითარებელი
|
5
|
1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრება და გამოკლება
|
მოსწავლემ შეძლოს შეკრება -გამოკლების დემონსტრირება მოდელით. ათეულის
გავლით შეკრება-გამოკლების დემონსტრირება;
რიცხვითი კლასის გამოყენება;
ზეპირად ანგარიში თვლის გამოყენებით
|
II.2. შეკრება -გამოკლების დემონსტრირება
მოდელით. ათეულის გავლით შეკრება-გამოკლების დემონსტრირება.
რიცხვითი კლასის გამოყენების უნარი.
ზეპირად ანგარიშის უნარი თვლის გამოყენებით
|
10.10.18
11.10.18
12.10.18
15.10.18
16.10.18
|
განმავითარებელი
|
6
|
გეომეტრიული ფიგურები
|
მოსწავლემ შეძლოს ფიგურების შედარება და დაჯგუფება გეომეტრიული ატრიბუტების
მიხედვით, ობიექტთა ურთიერთგანლაგება;
გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა
და აღწერა
|
II.8.
ფიგურების შედარება და დაჯგუფება გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით,
ობიექტთა ურთიერთგანლაგება.
გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობისა
და აღწერის უნარის განვითარება.
|
17.10.18
18.10.18
19.10.18
|
განმავითარებელი
|
7
|
შევადაროთ მიმდევრობები.შევავსოთ მიმდევრობა
|
მოსწავლემ შეძლოს საგნების მოცემულ
პერიოდულ მიმდევრობაში დალაგების წესის აღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ცარიელი ადგილების
შევსება. მიმდევრობების შედარება და ერთნაირი წესით წარმოდგენილი მიმდევრობების გამორჩევა
|
II.6.
.მოსწავლეს შეუძლია საგნების მოცემულ პერიოდულ მიმდევრობაში დალაგების
წესის აღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ცარიელი ადგილების შევსება. მიმდევრობების შედარება
და ერთნაირი წესით წარმოდგენილი მიმდევრობების გამორჩევა
|
22.10.18
23.10.18
24.10.18
|
განმავითარებელი
|
8
|
ამოვხსნათ ამოცანები
|
მოსწავლემ შეძლოს 1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება
მარტივი ამოცანების ამოხსნისას.
|
II.11. .მოსწავლეს შეუძლია 1-დან
20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი ამოცანების ამოხსნისას.
|
25.10.18
26.10.18
29.10.18
30.10.18
31.10.18
01.11.18
|
განმავითარებელი
|
9
|
II ვაგროვებთ და განვიხილავთ მონაცემებს
|
მოსწავლემ შეძლოს რეალურ ობიექტზე
დაკვირვებით მონაცემთა შეგროვება, მონაცემთა
ამოკრება მონაცემთა სიიდან და ცხრილიდან
|
II.12.
.მოსწავლეს შეუძლია რეალურ
ობიექტზე დაკვირვებით მონაცემთა შეგროვება,
მონაცემთა ამოკრება მონაცემთა სიიდან და ცხრილიდან
|
01.11.18
05.11.18
06.11.18
07.11.18
|
განმავითარებელი
|
ვაგროვებთ მონაცემებს
|
|||||
10
|
მონაცემთა წარმოდგენა მოხერხებული ხერხით
|
მოსწავლემ შეძლოს მონაცემთა ერთობლიობის კლასიფიკაცია და ამ კლასიფიკაციის წესის აღწერა,
პიქტოგრამა, ცხრილი, სია;
მონაცემების განლაგება მოცემული თანმიმდევრობით ან მოცემულ პოზიციაზე
, მონაცემთა მოცემულ ჯგუფში მონაცემის ადგილის მოძებნა.
|
II.12. .მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ერთობლიობის კლასიფიკაცია და ამ კლასიფიკაციის წესის აღწერა,
პიქტოგრამა, ცხრილი, სია.
მონაცემების განლაგება მოცემული თანმიმდევრობით ან მოცემულ პოზიციაზე
, მონაცემთა მოცემულ ჯგუფში მონაცემის ადგილის მოძებნისუნარის გამომუშავება
|
08.11.18
09.11.18
12.11.18.
13.11.18.
14.11.18
15.11.18
16.11.18
|
განმავითარებელი
|
11
|
ვმსჯელობთ მონაცემების შესახებ
|
მოსწავლემ შეძლოს მონაცემთა სიის დახასიათება სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
.
პიქტოგრამისა და ცხრილის აღწერა
|
II.13. მონაცემთა სიის დახასიათება სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით .
პიქტოგრამის, ცხრილის, აღწერის უნარის გამომუშავება
|
19.11.18
20.11.18
21.11.18
22.11.18
26.11.18
27.11.18
28.11.18
29.11.18
|
განმავითარებელი
|
12
|
III რიცხვები 100-მდე
|
მოსწავლემ შეძლოს “ერთნიშნა
და „ორნიშნა“ რიცხვების წაკითხვა და ჩაწერა.სხვა მოდელის (პოზიციური სისტემა,ან საგანთა
გროვა) გამოყენებით
|
II.4. “ერთნიშნა და „ორნიშნა“ რიცხვების წაკითხვა და ჩაწერა.სხვა მოდელის (პოზიციური
სისტემა,ან საგანთა გროვა) გამოყენებით
|
30.11.18
03.12.18
04.12.18
05.12.18.
06.12.18
|
განმავითარებელი
|
ათეულები, ათეულები და ერთეულები
|
|||||
13
|
რიცხვები 100-მდე
|
მოსწავლემ შეძლოს ათობითი პოზიციური
სისტემის ჩაწერის დემონსტრირება საგანთა ერთობლიობაში ათეულების ჯგუფის გამოყოფით.ორნიშნა
რიცხვის ჩაწერაში ათეულისა და ერთეულის თანრიგების მითითება, ციფრების მნიშვნელობის
დასახელება, ერთეულის თანრიგში 0-ის გამოყენების აზრი.
|
II.1. ათობითი პოზიციური სისტემის
ჩაწერის დემონსტრირება საგანთა ერთობლიობაში ათეულების ჯგუფის გამოყოფით.ორნიშნა
რიცხვის ჩაწერაში ათეულისა და ერთეულის თანრიგების მითითება, ციფრების მნიშვნელობის
დასახელება, ერთეულის თანრიგში 0-ის გამოყენების აზრი.
|
07.12.18
10.12.18
11.12.18
12.12.18
13.12.18
14.12.18
|
განმავითარებელი
|
14
|
შევაფასოთ რაოდენობა.
დაასახელეთ რიცხვის უახლოესი ხუთეული, ათეული, ოცეული
|
მოსწავლემ შეძლოს საგანთა რამდენიმე გროვიდან ამორჩევა იმ გროვისა, რომელშიც საგანთა რაოდენობა
მიახლოებით მოცემული რიცხვის ტოლია, უახლოესი ოცეულის, ათეულის, ხუთეულის დასახელება,
პასუხის განმარტება;
შესაბამისი ხერხის შერჩევით რაოდენობათა შედარება და შეფასება
|
II.4. საგანთა რამდენიმე გროვიდან ამორჩევა იმ გროვისა, რომელშიც საგანთა რაოდენობა
მიახლოებით მოცემული რიცხვის ტოლია, უახლოესი ოცეულის, ათეულის, ხუთეულის დასახელება,
პასუხის განმარტება.
შესაბამისი ხერხის შერჩევით რაოდენობათა შედარების და შეფასების უნარის
განვითარება
|
3
სთ
|
განმავითარებელი
|
15
|
ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვები.
|
მოსწავლემ შეძლოს ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების ჩაწერა და წარმოდგენა მოდელის გამოყენებით
|
II.1. ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების
ჩაწერა და წარმოდგენა მოდელის გამოყენებით
|
4
|
განმავითარებელი
|
16
|
რომელი რიცხვია მეტი? ვიყენებთ მათემატიკურ ნიშნებს
|
მოსწავლემ შეძლოს მათემატიკური ნიშნების გამოყენება რიცხვების შედარებისას.
|
II.4 იყენებს მათემატიკურ ნიშნებს რიცხვების შედარებისას.
|
4
|
განმავითარებელი
|
17
|
რამდენითაა მეტი? რამდენითაა ნაკლები?
|
მოსწავლემ შძლოს რიცხვებს შორის განსხვავებების
დადგენა სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით
|
II.4. რიცხვებს შორის განსხვავებების
დადგენა სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით
|
4
|
|
18
|
ჩვენი ფული
|
მოსწავლემ შეძლოს ქართული ფულის ნიშნების გაცნობა. გათამაშებულ ვითარებაში
ეროვნული ფულის ნიშნების გამოყენება.
|
II. 4. ქართული ფულის ნიშნების გაცნობა. გათამაშებულ ვითარებაში ეროვნული
ფულის ნიშნების გამოყენების უნარის განვითარება
|
3
|
განმავითარებელი
|
19
|
დამატებითი ამოცანები
|
მოსწავლემ შეძლოს შესწავლილ
მასალაზე დამოუკიდებლად მუშაობა.
|
II.4. შესწავლილი მასალის სისტემაში მოყვანა
|
1
|
განმავითარებელი
|
20
|
ვაორმაგებთ რაოდენობას
|
მოსწავლემ შეძოს 1-დან 10-მდე რიცხვების გაორმაგება, გაორმაგების დაკავშირება
რიცხვების სახელებთან.
|
II.3. გაორმაგების მოქმედების დემონსტრირება საგანთა მოცემულ რაოდენობისთვის
ამავე რაოდენობისა ჯგუფის დამატებით
|
3
|
|
21
|
ვანახევრებთ რაოდენობას
|
მოსწავლემ შეძლოს მოდელის გამოყენებით განახევრების პროცედურის აღწერა-შემოწმება.რიცხვების
განახევრებისას უკუთვლის გამოყენება. გაორმაგება - განახევრების ურთიერთშებრუნებულობის
დემონსტრირება.
|
II.3. გაორმაგება-განახევრების ურთიერთკავშირის გააზრება.გაორმაგება - განახევრების
ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირება.
|
4
|
|
22
|
IV გეომეტრიული ფიგურები
|
მოსწავლემ შეძლოს ბრტყელი ფიგურების (წერტილი, მონაკვეთი, ტეხილი, მრუდი,
წირი) აღწერა
|
II.8.
მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი ფიგურების (წერტილი, მონაკვეთი,
ტეხილი, მრუდი, წირი) აღწერა
|
3
|
განმავითარებელი
|
აღვწეროთ ზოგიერთი გეომეტრიული ფიგურა
|
|||||
23
|
ვადარებთ ფიგურებს ზომებს
|
მოსწავლემ შეძლოს ურთიერთშეთავსებით ფიგურათა წრფივი ზომების შედარება,
ზომის არასტანდარტული ერთეულების გამოყენება.
|
II.10. .მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა
ზომების შედარება და დადგენა
|
3
|
განმავითარებელი
|
24
|
ფიგურის შიგა და გარე წერტილები, ფიგურების საზღვარი
|
მოსწავლემ შეძლოს ფიგურის შიდა
და გარე არეების განსხვავება.ფიგურის საზღვარზე შიგნით და გარეთ მდებარე წერტილების
მითითება.
|
II.8.მოსწავლეს შეუძლია თვისებრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენება
ფიგურების აღსაწერად
|
|
განმავითარებელი
|
25
|
ტოლია ეს ფიგურები?
|
მოსწავლემ შეძლოს ტოლი ფიგურების ნიმუშების ამოცნობა, ფიგურათა ტოლობის
დემონსტრირება ურთიერთშეთავსებით
|
II.10. .მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა
ზომების შედარება და დადგენა
|
|
განმავითარებელი
|
26
|
გამეორება
|
შეძენილი ცოდნის გამთლიანება
|
II.8. 10. მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი მასალის სისტემაში მოყვანა
|
|
განმავითარებელი
|
27
|
V რიცხვების შეკრება და გამოკლება
|
მოსწავლემ შეძლოს თვლისას მთლიანი
ათეულებით „გადახტომის“ გამოყენებით „მრავალი“ რიცხვების შეკრების დემონსტრირება
|
II. 2 მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით
სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
|
|
განმავითარებელი
|
რიცხვითი გამოსახულება.შევკრიბოთ ათეულები
|
|||||
28
|
გამოვაკლოთ ათეულები
|
მოსწავლემ შეძლოს მთლიანი ათეულებით უკუთვლის გამოყენება ზეპირი ანგარიშისას
|
II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით
სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
|
|
განმავითარებელი
|
29
|
მივუმატოთ ერთნიშნა რიცხვი
|
მოსწავლემ შეძლოს ბიჯით თვლის ან ათეულების „გადახტომის“ გამოყენებით ერთნიშნა რიცხვის მიმატება
|
II.2.მოსწავლეს შეუძლია ბიჯით
თვლის ან ათეულების „გადახტომის“ გამოყენებით
ერთნიშნა რიცხვის მიმატება
|
|
განმავითარებელი
|
30
|
გამოვაკლოთ ერთნიშნა რიცხვი
|
მოსწავლემ შეძლოს ბიჯით თვლის
ან ათეულების გავლით ერთნიშნა რიცხვის გამოკლება. რიცხვითი კიბის გამოყენება
|
II.2. მოსწავლეს შეუძლია ბიჯით თვლის ან ათეულების გავლით ერთნიშნა რიცხვის
გამოკლება.
|
|
განმავითარებელი
|
31
|
შევაფასოთ ჯამი და სხვაობა
|
მოსწავლემ შეძლოს ჯამის ან სხვაობის შეფასება
უახლოესი ათეულის, ოცეულის, ხუთეულის დასახელების გამოყენებით
|
II. 4. მოსწავლეს შეუძლია ჯამის ან სხვაობის შეფასება
|
|
განმავითარებელი
|
32
|
ვიპოვოთ უცნობი შესაკრები.ვიპოვოთ უცნობი საკლები
|
მოსწავლემ შეძლოს 1-ის ტოლი
ბიჯით თვლის გამოყენებით უცნობი შესაკრების პოვნა, როცა ცნობილია მეორე შესაკრები
და ჯამი. დემონსტრირება რიცხვთა კიბეზე
|
II. 5. მოსწავლეს შეუძლია 1-ის ტოლი ბიჯით თვლის გამოყენებით უცნობი შესაკრების
პოვნა, როცა ცნობილია მეორე შესაკრები და ჯამი.
|
7/
|
განმავითარებელი
|
33
|
ვიყენებთ შეკრების თვისებებს
|
მოსწავლემ შეულოს შეკრების თვისებების
გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის საპოვნელად.
|
II.7. მოსწავლეს შეუძლია შეკრების
თვისებების გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის საპოვნელად
|
7/
|
განმავითარებელი
|
34
|
ამოვხსნათ ამოცანები
|
მოსწავლემ შეძლოს ამოცანის პირობის
მიხედვით მოცემულისა და საძიებლის სწორი განსაზღვრა, შესაბამისი მოქმედების შერჩევა
|
II.5. მოსწავლეს შეუძლია ამოცანის პირობის მიხედვით მოცემულისა და საძიებლის
სწორი განსაზღვრა, შესაბამისი მოქმედების შერჩევა
|
7/
|
|
35
|
გამეორება
|
მოსწავლემ შეძლოს შეძენილი ცოდნის გამთლიანება
|
II.2. 4.5.7. მოსწავლეს შეუძლია მიღებული ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
13/
|
განმავითარებელი
|
No comments:
Post a Comment